Izinkan aku sampaikan walau satu ayat

<
ballighu 'anni walau aayah. maka izinkan aku berkongsi walaupun satu ilmu.

July 18, 2011

anak murid saya!!










animation,gif,cute icon

Maaf. aku bukan seorang guru. malah bukan pula seorang guru pendidikan islam. cuma aku seorang islam yang sedang tekad mendalami agama. during sem break, Allah beri peluang grab pengalaman menjadi seorang guru kafa. mula-mula, aku sendiri pun tak yakin. almaklumlah siapalah diri ini yang masih banyak khilaf. tapi berkat doa, mungkin inilah jalan yang terbaik agar aku lebih menghayati agama Allah ini, sambil menyampaikan pada adik-adik di sekolah. sejak aku diamanahkan mengajar di sekolah berkenaan. aku tak pernah mengajar ikut syllabus. aku lebih kepada tarbiah diri dengan murid-murid. lagi pun, aku dulu pun macam diaorang gak. punyalah letih sekolah pagi, petang tak kan nak sumbat lagi. kalu kepala otak boleh cakap.animation,cute icon,gif lama dah dia jerit cakap stooooooooopp!! suruh rehat. kerja kami, bercerita pasal rasul dan bernasyid.. ha, korang cuba imagine macam mana aku mengajar okeh!  animation,cute icon,gif  asyraf, bila besar kamu nak jadi apa? mm.. kita nak jadi doktor ustazah. bagus asyraf. jadi ustazah nak tambah sedikit. asyraf mesti jadi doktor yang soleh. ha, tiap-tiap murid, aku tanya cita-cita diaorang tiap kali nak mulakan kelas. dengan semangat mereka jawab. ada yang cakap nak jadi bengkel kereta. aku pun terkezut. ait budak ni, macam transfomer pulak boleh bertukar jadi bengkel. sebenarnya, dia maksudkan nak jadi pomen kereta. unik jugak cita-cita dia ni kan. tapi apa pun cita-cita kita semua, harus diikuti dengan kesolehan dan kesolehahan. agar berkat hidup dunia dan akhirat. baiklah. cukup sekadar perkongsian pengalaman mengajar. lepas ni nak balik universiti.mesti aku rindu sangat-sangat dengan mereka semua.animation,cute icon,gif 




waktu dalam video ni, aku gabung kelas dengan syahirah si baju oren aka sepupu aku jugak. jadi kami bernasyid. murid yang sedang semangat dalam video tu, nama dia asyraf. anak murid kelas aku. bangga babe, dapat anak murid yang berani ke hadapan macam ustazah dia jugak..cewahhhanimation,gif,cute icon  


baca apa tu sayang.terus gelabah. konon khusyuk membaca bahasa arab


afiq tak dapat solat ustazah, sebab afiq tak ada duit. seyes memang tak da kena mengena duit dengan solat. tapi inilah telatah yang sorang ni.



aku dapat surat dari anak murid. terharuuuuuuuuuuuuuuunyeeee kiteeeeeeeeeeee

No comments: