Izinkan aku sampaikan walau satu ayat

<
ballighu 'anni walau aayah. maka izinkan aku berkongsi walaupun satu ilmu.

July 22, 2011

bosannye


Bosan adalah satu ujian yang paling kerap aku lalui. ya Allah. berat sungguh ujian bosan ni bagi aku. lagi-lagi aku ni tunggal. ada kereta pun tak tahu nak ke mana. ada kawan-kawan pun semua sibuk tak tentu masa. namun, apa boleh buat. ini lah hakikatnya dikurniakan cuti yang lama. rasa sekarang jugak aku nak balik UKM. tapi apa boleh buat. ini salah satu cara Allah nak didik aku agar sentiasa bersabar.satu tip yang dapat aku kongsi kan bersama. bila datang si bosan. banyakkan lah berselawat atas nabi disamping berzikir pada Allah. InsyAllah hati akan berasa bahagia walaupun ketika itu kita kesunyian. dan ada satu ayat yang sering memujuk hati aku ketika menghadapi ujian-ujian seperti ni. mungkin juga dapat memujuk hati sahabat-sahabat.

One day I asked ALLAH for a bunch of beautiful flowers,
Instead, He gave me Cactus with thorns.Later, I asked HIM to give me Butterflies
Instead, HE gave me Worms
I was disappointed and I wept
But, few days later, I noticed that the cactus bloomed with beautiful flowers, and the worms soon became butterflies
ALLAH wants us to wait for the right timeFor us, HE knows when n wats the best that we deserve

teruskan bermujahadah ye!

2 comments:

Najihah Razali said...

kak khai!! ana rindu pada enti, wallahi, :)

khairina abessinia said...

mane fb kau.. hehe